لنت ترمز ارگانیک بدون آزبست:NO ASBESTOS BRAKE PAD

در گذشته بیشتر لنت ترمز ها از موادی به نام آزبست تولید می‌شدند که به خاطر سرطان زا بودن آن از چرخه تولید لنت ترمز حذف گردید. لنت ترمز ارگانیک از الیاف آرامید تشکیل شده که هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. لنت های ارگانیک در بسیاری از خودرو های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لنت ها به دلیل داشتن ساختار نرم بسیار بی صدا کار می‌کنند. این نوع لنت ها در ماشین آلات صنعتی نیز استفاده می‌شود اما به دلیل نرم بودن آن از دوام کمتری نسبت به سایر لنت ها برخوردار است و طول عمر پایینی دارد. پایین بودن میزان انتقال حرارت در این نوع لنت ها از عوامل مهم در کوتاه هتر شدن عمر مفید این لنت ها می‌باشد. این نوع لنت ترمز برای خودروهایی که در ترافیک شهری تردد زیادی دارند نظیر تاکسی ها و ماشین های پلیس مناسب نمی‌باشند.

لنت ترمز سرامیکی:CERAMIC BRAKE PAD

از پیشرفته ترین لنت ترمز های موجود، لنت ترمز سرامیکی می‌باشد که در بیشتر اتومبیل های مسابقه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع لنت ها به جای فولاد از مس استفاده شده است. استفاده از مس باعث بهبود فرآیند انتقال حرارت در لنت ترمز می‌شود و نیز خوردگی آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. این لنت ها بسیار کم صدا هستند چون فرکانس صدایی تولید می‌کنند از دامنه فرکانس صدایی انسان قادر است بشنود خارج است. بالا بودن قیمت لنت ترمز های سرامیکی از معایب این نوع لنت ترمز می‌باشد.

لنت ترمز نیمه متالیک (نیمه ف):SEMI METALIC BRAKE PAD

لنت ترمز نیمه متالیک یا همان نیمه ف جزو مرسوم ترین لنت های ترمز مورد استفاده در خودروهای سواری به حساب می‌آید. بیشتر وزن این خودرو ها را آهن و استیل تشکیل داده است و نیز این لنت ها از مقادیر زیادی گرافیت بهره گرفته است. این مواد به کمک ذرات ف باعث می‌شود که عمل انتقال حرارت در لنت ترمز به خوبی صورت گیرد و در نتیجه نسبت به لنت ترمز های ارگانیک خنک تر کار می‌کنند. لذا با اطمینان می‌توان کفت این نوع لنت ها در دماهای بالا عکس العمل خوبی از خود نشان می‌دهند لذا عمر این نوع لنت ها بالا می‌باشد و همچنین برای بیشتر مصرف کنندگان توجیه اقتصادی دارد.

لنت ترمز فول متالیک (فی):FULLY METALIC BRAKE PAD

لنت ترمز فول متالیک یا به اصطلاح فی بیشتر در خودرو های مسابقه ای و یا رانندگی در شرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لنت ترمز ها از فولاد ذوب شده بدون مواد افزودنی مصنوعی ساخته شده است. عمر این گونه لنت ها بسیار بالا می‌باشد اما به نیروی بیشتری برای پایین آوردن سرعت خودرو لازم است لذا به مرور از ضخامت دیسک ترمز کم می‌کند و همچنین صدای بسیار بالایی نسبت به بقیه لنت ترمز ها دارد.

لنت ترمز کم متالیک (بدون ف): NON METALIC BRAKE PAD

لنت ترمز کم متال از ترکیب بسیار کمی از آهن و استیل تشکیل شده است.در این لنت ها از مواد از روان کننده های کامپوزیت به جای گرافیت استفاده می‌شود. این دسته از لنت ترمز ها قدرت نسبتا بالایی در متوقف کردن خودرو ها دارند اما به دلیل ایجاد غبار فراوان و همچنین صدای زیاد و عمر کوتاه، برای مصارف شهری و مسابقه ای مورد استفاده قرار نمیگیرند.

لنت ترمز زینتری:SINTERED BRAKE PAD

این لنت‌ ترمزها از ذرات استیل و الیاف کامپوزیتی استفاده می‌شود و بیشتر برای مقاصد مسابقه و هواپیما مناسب هستند. در صورت استفاده روی خودروهای عادی به طرز چشمگیری قابلیت ترمزگیری را از دست می‌دهد و به چندین متر اضافه تر برای ایستادن نیاز پیدا می‌کند. این لنت‌ ترمزها بایستی حتما گرم شوند و به دمای لازم برای بدست آمدن بهره مطلوب برسند متاسفانه این لنت ‌ترمزها دیسک‌های ترمز را شدیدا می‌ساید و عمر دیسک را تا چندین برابر کاهش پیدا می‌کند که البته برای یک خودروی مسابقه طول عمر دیسک فقط تا پایان هر مسابقه می‌باشد.

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها